Hoe val je op tussen collega’s?

Als zelfstandig professional ben je vaak zelf je product. Klanten werken daarom rechtstreeks met jou. Een goede klik hebben met je klant is daarom superbelangrijk voor een fijne samenwerking. Die goede klik vind je door open en persoonlijk te zijn in je communicatie. Specifieker, door Jouw Verhaal in Jouw Taal te vertellen.

Daarin laat je zien wat je drijft om je onderneming de mooiste van de wereld te maken. Je geeft jezelf dus bloot, maar daarmee trek je klanten die juist dát in je waarderen. En daarom alleen met jou willen werken.

Durf te kiezen in je communicatie

Bovendien geeft het rust als vastligt waarom je doet wat je doet en wie je daarmee van dienst bent. Je durft dan makkelijker keuzes te maken in je communicatie: hoe profileer ik me? Door scherpere keuzes trek je klanten aan die jou nodig hebben. Dat zijn mensen die net zo leuk als jij en zonder morren het bedrag betalen dat jouw dienst of product kost.

Kortom, Jouw Verhaal in Jouw Taal is als kernverhaal van je bedrijf dus essentieel in je communicatie, want je bedrijfsconcept en je persoonlijkheid zijn erin verbonden.

Ok, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Je ziet er als een berg tegenop om zelf jouw verhaal te schrijven. Waarschijnlijk lukt het mondeling wel om anderen te vertellen over jouw dienst of product, maar je krijgt het niet zwart op wit. Dan twijfel je aan wát je vertelt of aan hóe je het vertelt. Of de urgentie ontbrak tot nu toe om je concept vast te leggen (geen tijd, geen focus, geen zin).

Ik schrijf voor jou

In plaats van zelf schrijven, doe ik het ook voor je. Ik vertaal in jouw verhaal je bedrijfsconcept – of noem het je bedrijfskern, je filosofie, je drijfveer of je WHY – naar een heldere, persoonlijke tekst. Het pakt de lezer door de combinatie van je persoonlijkheid (want uniek!) en je bedrijfsconcept, inclusief je missie en je visie.

De tekst van Jouw Verhaal in Jouw Taal plaats je direct op de pagina ‘Over mij’ op je website en als samenvatting op LinkedIn; dat zijn belangrijke online plaatsen om je te profileren.

De boodschap en uitstraling van jouw basisverhaal gebruik je bovendien als bron voor al je communicatie, zodat je als zelfstandig dienstverlener overtuigend overkomt en klanten aantrekt waarmee je goed kan samenwerken. Je verkleint dus de kans op een mismatch.