Kaartenset voor altijd inspiratie

Wil je graag pakkende blogs schrijven? Video’s maken die je publiek raken? Of pitchen met een persoonlijk tintje, zodat je boodschap beter overkomt? Of allemaal?

Met mijn Storytelling kaartsenset maak je je zakelijke communicatie op een makkelijke manier persoonlijk én pakkend met een sterke boodschap.

Wat is storytelling?
Storytelling betekent dat je verhalen vertelt, jouw persoonlijke en openhartige verhalen. Daarmee geef je je publiek aanknopingspunten, waar de één wel op aanhaakt en de ander niet. Op die manier verbind je je wel of niet met een ander.

Allebei is goed, want niet iedereen kan en hoeft jou leuk/interessant te vinden. Het vertellen van jouw verhalen werkt daardoor als klantenfilter: je filtert meteen welke mensen jou interessant vinden en meer van je willen weten.

Elke week nieuwe content

De Storytelling kaartenset heeft 50 kaarten met daarop een vraag, woord of zin. 50 onderwerpen dus je kan een jaar lang elke week een andere kaart pakken om nieuwe content en verhalen mee te bedenken. Welke kaart je ook pakt; het zal iets bij je losmaken. Een klein of groot verhaal, dat maakt niet uit. Altijd is het typisch jou en dat is goed.

Wat maakt storytelling zo belangrijk?

  1. Het delen van jouw persoonlijke verhaal zorgt ervoor dat jouw échte (zakelijke) boodschap beter aankomt. Hoe dan? Jouw verhaal heeft emotie en zal daarom de ander raken. Dat is de belangrijkste eerste stap in het laten landen van jouw boodschap.
  2. Jouw persoonlijke verhaal is als grondverf: het is die eerste belangrijke laag, zodat de laklaag goed hecht en lang meegaat. Dus jouw echte boodschap (de laklaag) zal veel beter blijven hangen als je die verbindt aan een mooi, ontroerend, openhartig, bijzonder, herkenbaar persoonlijk verhaal (grondverf).