Altijd inspiratie voor content

Jij scrolt dagelijks door je feeds op social media. Altijd blijf je hangen bij mensen die rake verhalen delen. Altijd lees je hun berichten. Simpelweg omdat je weet dat er wat aan hebt. Het zijn verhalen vanuit hun hart, oprecht en authentiek.

Zo wil jij ook je content maken. Alleen ben jij aan het tobben. Je hebt geen onderwerpen. Je vindt al gauw dat je het niet leuk genoeg opschrijft. En als je dan iets gemaakt hebt, slaat de twijfel toe: wie zit hier nou op te wachten?

Blijf jij gefrusteerd liken of ga je zelf delen?

Als je in deze spiraal blijft hangen, ga je nooit jouw gouden verhalen delen in waardevolle content. Dan blijf jij  gefrustreerd andersmans content liken, terwijl je zelf zo graag content wilt gaan delen.

Je twijfels over onderwerp, hoe ga ik een verhaal vertellen en is het goed genoeg maken dat je stilvalt. En als je stilvalt, wordt het steeds lastiger om content te gaan produceren.

Dit gaat je helpen

Natuurlijk weet je diep van binnen heus wel dat ook jij mooie verhalen te vertellen hebt. Wat jou gaat helpen om dat wél te doen, is mijn Storytelling Kaartenset. Want jij hebt duizenden verhalen in je hoofd en door het trekken van een kaart haal je er eentje naar boven.

Het mooie is: er komt altijd een associatie naar boven dus het kan niet mis gaan. Als jij dit verhaal vervolgens koppelt aan jouw zakelijke boodschap heb je de ideale combinatie te pakken van persoonlijk en zakelijk in één bericht.

Elke week inspiratie

De set heeft 50 kaarten met daarop een vraag, woord of zin. 50 onderwerpen dus en je kan een jaar lang elke week een andere kaart pakken om nieuwe content en verhalen mee te bedenken. Welke kaart je ook pakt; het zal iets bij je losmaken. Een klein of groot verhaal, dat maakt niet uit. Altijd is het typisch jou en dat is goed.

Wat maakt storytelling zo belangrijk?

Er zijn drie redenen waarom het delen van jouw persoonlijke verhalen zo ontzettend belangrijk is in jouw marketing:

  1. Mensen willen JOU leren kennen
    Niet het zakelijke bedrijf; de persoon áchter het bedrijf. Wie ben je, wat drijft je, waar komt de liefde voor je vak vandaan? Alles van jou is interessant om verbinding te maken met wie klaar is om met jou te werken.
  2. Emotie werkt knettergoed in content
    Alleen met emotie kun je verbinding maken. Stop daarom emotie in jouw verhalen om de ander te raken. Dat is de belangrijkste stap in het laten landen van jouw boodschap. Want:
  3. Jouw echte boodschap komt beter binnen
    Het delen van jouw persoonlijke verhaal zorgt ervoor dat jouw échte (zakelijke) boodschap beter aankomt. Hoe dan?
    Jouw persoonlijke verhaal (met emotie) is als grondverf: het is die eerste belangrijke laag, zodat de laklaag (jouw echte boodschap) goed hecht en lang meegaat. Dus verbind jouw boodschap aan een mooi, ontroerend, openhartig, bijzonder, herkenbaar persoonlijk verhaal voor het goed overbrengen ervan.