Altijd inspiratie voor content

Wil je waardevolle content schrijven, waar je lezer écht iets mee kan? Video’s maken die je publiek raken? Of vol overgave pitchen, zodat je boodschap beter overkomt?

Met mijn Storytelling kaartenset heb je genoeg inspiratie om makkelijk waardevolle content te maken.

Wat is storytelling?
Storytelling betekent dat je verhalen vertelt, jouw persoonlijke en openhartige verhalen. Daarmee geef je je publiek aanknopingspunten, waar de één wel op aanhaakt en de ander niet.

Allebei is goed, want niet iedereen kan en hoeft aan te haken. Het vertellen van jouw verhalen werkt daardoor als klantenfilter: je filtert meteen welke mensen jou interessant vinden en meer van je willen weten.

Elke week nieuwe content

De Storytelling kaartenset heeft 50 kaarten met daarop een vraag, woord of zin. 50 onderwerpen dus je kan een jaar lang elke week een andere kaart pakken om nieuwe content en verhalen mee te bedenken. Welke kaart je ook pakt; het zal iets bij je losmaken. Een klein of groot verhaal, dat maakt niet uit. Altijd is het typisch jou en dat is goed.

Wat maakt storytelling zo belangrijk?

  1. Mensen willen JOU leren kennen; de persoon achter het bedrijf. Wie ben je, wat drijft je, waar komt de liefde voor je vak vandaan? Alles van jou is interessant om verbinding te maken met wie klaar is om met jou te werken.
  2. Emotie in knettergoed in content. Alleen met emotie kun je verbinding maken. Stop daarom emotie in jouw verhalen om de ander te raken. Dat is de belangrijkste stap in het laten landen van jouw boodschap. Want:
  3. Het delen van jouw persoonlijke verhaal zorgt ervoor dat jouw échte (zakelijke) boodschap beter aankomt.
    Hoe dan?
    Jouw persoonlijke verhaal (met emotie) is als grondverf: het is die eerste belangrijke laag, zodat de laklaag (jouw echte boodschap) goed hecht en lang meegaat. Dus verbind jouw boodschap aan een mooi, ontroerend, openhartig, bijzonder, herkenbaar persoonlijk verhaal voor het goed overbrengen ervan.