Wat rode lippenstift je leert over je zichtbaarheid

Zichtbaarheid: jezelf in de spotlight zetten, jezelf laten zien, jezelf blootgeven. Het is spannend, maar superbelangrijk om een succes te maken van je bedrijf. Het is zelfs je verantwoordelijkheid als je je bedrijf serieus neemt.

Zie je wat nieuws aan mij? Ik heb een nieuwe lippenstift. Hij is rood en hij valt op. Dat vind ik wel spannend: vinden mensen het mooi?

Als het gaat om zichtbaarheid kan je ook die twijfel hebben: is het wel het goede en wat vinden anderen ervan? Met zichtbaar worden bedoel ik dat je:

  • Een expert wordt in je vakgebied;
  • Echt het gezicht wordt van je bedrijf
  • Laat zien dat een een tof mens bent

Dat bereik je alleen door met je kop in beeld te komen, want mensen willen jou zien en horen.

Retespannend is het wel
De laatste tijd hoor ik van veel ondernemers dat zij dit allemaal graag willen, maar dat ze het (te) spannend vinden. Ze durven het niet. Ze zijn bang dat als ze meer in beeld komen worden gezien als schreeuwer.

Zo zie ik dat helemaal niet. Ik vind het juist professioneel als je de verantwoordelijkheid neemt voor je bedrijf door zichtbaar te zijn. Want als mensen je niet kennen, kunnen ze je ook niet inschakelen, zo simpel is het.

Pak die camera
Daarom is het zo belangrijk dat je die camera pakt en een foto of een video maakt of een blog schrijft of naar netwerkbijeenkomsten gaat. Als je online en offline zichtbaarder wordt, gaan meer mensen je kennen. En ze gaat je beter kennen. Probeer het ook zo te zien: je bent een professional en je gaat je vanaf dit moment zichtbaarder maken. Deal?

Als je het spannend vindt, ik weet hoe je je voelt. Ik ben zelf ook die drempel over gegaan, maar het is het waard en het heeft echt z’n effect.

Jij leest nu ook deze blog 🙂

 

 

BewarenBewaren