Wat me irriteerde, doe ik nu zelf ook: kom in de spotlight

Kom in de spotlight. Vroeger was ik wars van mensen die opzichtig in de spotlight stonden. Ik vond het theatrale aanstellers, (te) vol van zichzelf. Tegenwoordig treed ik zelf steeds vaker op de voorgrond, en het is te gek! Bovendien is het als ondernemer nodig, zodat mensen je zíen. 

Hoe bekender je wordt, hoe meer je naam gaat rollen. Daarom ging ik, met enige aarzeling, mezelf op de voorgrond zetten. In blogs, op mijn website en tegenwoordig ook in video’s.

Ook schroom ik niet om mezelf op te werpen als ‘vrijwilliger’ tijdens een masterclass of training. Ze kunnen me maar kennen.

Best eng, omdat ik van plan was om als tekstschrijver ‘achter de schermen’ te blijven.

Uit de kast
Eigenlijk kom ik dus uit de kast…met mezelf laten zien. Ik zet me zelfs schaamteloos voor de camera, al dan niet rappend (check de video) of met een rode verkoudheidsneus.

Mijn doel van op de voorgrond treden is mensen laten zien hoe belangrijk, maar vooral hoe gaaf en effectief het is als je communicatie ‘klopt’. Met andere woorden, als je communicatie supergoed bij je past, zodat het naturel overkomt.

Wat is jouw unieke communicatie qua inhoud en vorm?

Vertel jouw verhaal in jouw taal
Door mezelf op verschillende manieren te laten zien, geef ik een scala aan communicatiemogelijkheden. Belangrijk is wel dat al die uitingen kloppen met elkaar, en met hoe je ‘in het echt’ bent. Mijn slogan Vertel jouw verhaal in jouw taal kun je toepassen in al je communicatie: website, nieuwsbrief, blogs, video, sociale media, netwerken, enz. Doe het altijd op je eigen manier, want zo trek je klanten aan die bij je passen.

Kortom, door dingen uit te proberen kom ik erachter dat er meer is dan achter de schermen blijven om te schrijven. En dat is geweldig. Doe je mee met uitproberen?