Gapen of grijnzen: wat roept jouw kopregel op?

Om op te vallen tussen de 6 miljoen Nederlandse LinkedIn-gebruikers moet je kopregel raak zijn. Kijk eens naar de jouwe, wat roept die op: gapen of grijnzen? Lees verder of download meteen mijn formule en maak in 15 minuten een verpletterende kopregel voor LinkedIn.

Gapend zit ik te surfen op LinkedIn, want het merendeel van de LinkedInners heeft een saaie kopregel en een saaie samenvatting. Dan zal de rest van het profiel vast ook saai zijn. Onbewust geeft mijn brein me een seintje: stop met lezen, want deze persoon is SAAI!

Zo zonde
Alleen…dat laatste is niet waar, want ik ken zat mensen die ‘in het echt’ erg leuk zijn, maar dat zie ik niet terug in hun LinkedIn-profiel. Door de positieve eerste indruk die ik al van ze heb, kan ik dit zakelijke, formele, clichématige LinkedIn-profiel nuanceren.

Maar wat als kijkers op je profiel je niet kennen? Dan gaan ze af op hun eerste indruk – saai – en dat zonde! Dan klikt hij of zij door naar één van de andere 6 miljoen Nederlandse LinkedIn-gebruikers.

Start de revolutie
Je eerste indruk op LinkedIn moet dus raak zijn – bam! Die eerste indruk zit in je kopregel, dus laten we met z’n allen (meer) aandacht besteden aan onze kopregel! Kijk ter inspiratie eens naar, Anja Wens, Simone ten Haaf en Tessa Faber. Laten we daarom een revolutie beginnen en onze kopregel spontaan, ludiek, helder, grappig, to-the-point en met een knipoog maken.

“Laten we het gebruik van LinkedIn leuker én effectiever maken door spontaner en speelser te zijn in ons taalgebruik.”

Prikkelen met je kopregel gebeurt als:

  • die méér zegt dan alleen je functie
  • die persoonlijk is
  • je het anders durft te formuleren dan al die anderen in je vakgebied

Kortom, ga in je kopregel een stap verder dan je concurrenten: kijk niet naar hen, maar ga zelf ‘in de spotlight’ staan.

Download de succesformule
Om je te helpen, heb ik een succesformule bedacht. Download die en over 15 minuten heb jij een verpletterende kopregel op LinkedIn. Onthoud daarbij deze vuistregel: zodra je het spannend vindt om ‘m te plaatsen, zit je goed (en bezit je bergen lef!).

Ik zie graag je resultaat: mail me of stuur een bericht op LinkedIn

Ben je er klaar voor? Over 15 minuten ga jij ‘shinen’ op LinkedIn.