Hoe gebruik je de kaartenset?

Storytelling betekent dat je verhalen vertelt, jouw persoonlijke en openhartige verhalen. Daarmee geef je je publiek aanknopingspunten, waar de één wel op aanhaakt en de ander niet. Het vertellen van jouw verhalen werkt daardoor als klantenfilter: je filtert meteen welke mensen jou interessant vinden en meer van je willen weten.

Wat maakt storytelling zo belangrijk?

  1. Het delen van jouw persoonlijke verhaal zorgt ervoor dat jouw échte (zakelijke) boodschap beter aankomt. Hoe dan? Jouw verhaal heeft emotie en zal daarom de ander raken. Dat is de belangrijkste eerste stap in het laten landen van jouw boodschap.
  2. Jouw persoonlijke verhaal is als grondverf: het is die eerste belangrijke laag, zodat de laklaag goed hecht en lang meegaat. Dus jouw echte boodschap (de laklaag) zal veel beter blijven hangen als je die verbindt aan een mooi, ontroerend, openhartig, bijzonder, herkenbaar persoonlijk verhaal (grondverf).