Veelgestelde vragen

Natuurlijk heb je vragen. Hier vind je vast een aantal antwoorden. Heb je andere vragen? Aarzel niet, en stel ze me.

Goed je verhaal vertellen is een vak. Om je publiek in je content te laten zien dat jij de oplossing hebt voor zijn of haar probleem, speel je in op gevoel. Je vertelt een verhaal uit je hart, dat terechtkomt in het hart van de ander.

Als die letterlijk een ‘goed gevoel’ bij je krijgt, ontstaat vertrouwen. Inspelen op gevoel doe je door jezelf te laten zien, inclusief de liefde voor je vak. Als ik met jou ga werken, laat ik je zien wat precies díe rake elementen uit jouw verhaal zijn, waarmee je verbinding maakt met de ander.

Daarmee wordt jouw zichtbaarheid persoonlijk en effectief zonder zoet worden. Met volle aandacht breng ik al mijn kennis, inspiratie en power aan je over, zodat jij écht tevoorschijn komt. Anderen gaan de echte jou leren kennen en dat maakt dat ze een band met je krijgen. En daarmee ook vertrouwen in je product of dienst.

Het geeft rust als je weet dat jouw verhalen ‘genoeg’ zijn om klanten aan te trekken die goed bij je passen. Je durft daardoor makkelijker keuzes te maken in je communicatie: hoe profileer ik me? Wat past wel en niet bij me? Door scherpere keuzes te maken in je zichtbaarheid trek je misschien minder klanten aan, maar wel de juiste! Dan ben jij voor hen precies de persoon die ze op dit moment nodig hebben.

Díe klanten wil je bereiken, want ze zijn net zo leuk als jij en betalen zonder morren het bedrag dat jouw dienst kost.

Het is niet je vak. Flauw antwoord misschien, maar het opsporen van jouw mooiste verhalen en hoe je die koppelt aan je bedrijf is mijn vak. Schakel me dus in als je wilt dat jouw verhalen in je marketing de kwaliteit hebben die je zelf levert in een ander vakgebied. Want dit is wat er waarschijnlijk gebeurt als je aan de slag gaat met zichtbaar worden:
– Je hebt niet de rust om ervoor te gaan zitten
– Je weet niet wat je moet delen
– Je weet niet hoe en waar je moet beginnen
– Je doet er eindeloos over, want je laat steeds ander werk voor gaan
– Als je uiteindelijk een bericht, een blog, een video hebt gemaakt, ben je niet tevreden

Als je mij inhuurt, weet je wat jouw verhalen waard zijn in je marketing, hoe je makkelijk verhalen bouwt en hoe je daarmee écht verbinding maakt met je leukste klanten.

Ik heb een eigen filosofie over zichtbaar worden: als je het lef hebt om je persoonlijke verhaal te vertellen in je eigen taal (vermijd clichés, jargon en ambtelijke taal) is dat je effectiefste marketinginstrument. Deze ingrediënten heb je al in huis, maar het vraagt lef om het écht op je eigen manier te doen.

Ik merk op wat jou anders maakt en ik laat je ervaren wat daarvan de waarde is. Jouw verhalen zijn goud waard in je marketing. Hoe je je persoonlijker verhalen koppelt aan je bedrijf; dát is waar we mee aan de slag gaan. Als je dit gaat doen, speel je bij de ander in op gevoel, zodat die letterlijk ‘een goed gevoel’ en een band met je krijgt.

Je weet bij een training of coachingstraject vooraf waar je aan toe bent qua investering. Als de opdracht tussentijds verandert ten opzichte van de eerste briefing komen er extra kosten bij. Daarover zal ik je vooraf informeren, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Trainingen in groepsverband bevatten geen een-op-een-begeleiding. Uiteraard is dat wel mogelijk en daar spreken we vooraf een tarief voor af.

Al mijn trainingen en coaching bevatten altijd het volgende:

  • Je kent (beter) je toegevoegde waarde en hoe je dat laat zien
  • Je kent het belang van storytelling in marketing
  • Je leert mijn formule voor storytelling en oefent ermee (voor blogs, video en pitches)
  • Je leert pakkende, persoonlijke verhalen bouwen
  • Je leert mijn strategie, waarmee je in één dag veel content produceert
  • Je krijgt mijn storytellingkaartenset, waarmee je elke week inspiratie hebt om te bloggen
  • Werkboek storytelling met de theorie, jouw onderwerpen en jouw strategie
  • Je hebt grip je communicatie: je weet wat je doet, waarom en met welk effect
  • Door de succeservaringen heb je het vertrouwen om je effectief zichtbaar te maken
  • Veel lol 🙂

Een-op-een-dagen kan ik meestal inplannen binnen 2/3 weken. Mijn trainingen staan gepland op vaste dagen, kijk daarvoor in mijn overzicht!

Bezoekers van je website of LinkedIn-profiel willen jóu leren kennen, voordat ze zaken met je doen. Zeker als je zelf je product of dienst bent, is een klik hebben met je klant noodzakelijk voor een geslaagde opdracht. Die klik vinden doe je door persoonlijk te zijn in je communicatie. Vertel persoonlijke dingen, zoals je interesses, dromen en wat je doet op een vrije dag. Daarmee geef je de ander aanknopingspunten om iets van je te vinden: ‘die is leuk’, ‘wat een mooie ambities’ of ‘wat een rebelse mening’.

Kortom, je bouwt een band op met de lezer en daaruit volgt vertrouwen en uiteindelijk de deal.

Jouw verhalen zijn hét startpunt voor al je communicatie, omdat deze jouw filosofie, missie en visie verwoorden in jouw taal. Dat maakt jouw marketing professioneel, persoonlijk en herkenbaar: jouw uniekheid en bevlogenheid vang je in mooie content.

Succesvol aan je bedrijf bouwen doe je samen met anderen. Een buitenstaander met frisse blik stelt je kritische vragen die je dwingen (opnieuw) naar jezelf en naar je bedrijf te kijken. Een professional inschakelen is een investering die jou tijdswinst, een aangescherpt marketingplan en een nieuwe visie op zichtbaarheid opleveren. Je zichtbaarheid met mij verbeteren, scheelt je dus tijd, frustratie en twijfels.

Lees voor meer argumenten de referenties van mijn klanten!

Het kan gebeuren dat de training of coaching je zo veel doet dat je dichtklapt of je ongemakkelijk voelt. Dat geeft niets. Ik zal in zo’n geval de oorzaak proberen te achterhalen en samen kijken we wat jij op dat moment nodig hebt.

Als we in onze samenwerking toch niet goed blijken te klikken, maken we dat in ieder geval bespreekbaar. Het hoeft de samenwerking niet meteen te beïnvloeden, maar laten we op dat moment bespreken of we de opdracht afmaken of afbreken. Dat hangt af van de duur van de opdracht en hoe ver we zijn. Als we de opdracht stoppen, ga ik er vanuit dat we de financiële afwikkeling op een volwassen manier oplossen.

Ondanks dat mijn klanten bijna altijd om zijn wat betreft de effecten van persoonlijke storytelling kan het zijn dat je teleurgesteld bent in het resultaat. Dat hoor ik graag van je, want ik wil niet dat de teleurstelling blijft hangen. Samen kijken we naar waarmee je niet blij bent en hoe we dat binnen alle redelijkheid kunnen omzetten in een positieve ervaring.

Het kan zijn dat je het een beetje warm krijgt bij de vraag: wat is de kern van jouw bedrijf? Grote kans dat je er dan nog niet uit bent. Dat je twijfelt aan je concept, voor wie je wilt werken en wat je precies voor waarde toevoegt voor klanten. Dat geeft niets, want het ontdekken van je toegevoegde waarde is altijd onderdeel van mijn training en coaching.

Bovendien kun je de vaardigheden die je bij me leert voor altijd toepassen.

Als je niet tevreden bent over mijn training of coaching hebben we een goed gesprek om te achterhalen waar dat in zit. In goed overleg zoeken we een oplossing die voor ons allebei goed voelt.