Word zichtbaar met storytelling

Zoek je meer klanten of zoek je andere klanten? Zorg er dan voor dat ze jou kunnen vinden!

Pas als mensen je kennen, kunnen ze klant worden.

Dat doe je door zichtbaar te zijn met een consistent verhaal. Daarom is het belangrijk om je altijd op jouw eigen manier te profileren, online en offline. Als je je boodschap scherp hebt en die altijd op dezelfde manier communiceert, gaan mensen jou en je boodschap leren kennen en hérkennen.

Wat houdt je tegen?

Je ziet andere ondernemers al volop zichtbaar zijn. Ze zijn veel op social media te vinden met opvallende berichten, schrijven blogs met waardevolle inhoud, maken met hun mobiel video’s, waarin ze de hoofdrol pakken en als ze je ontmoet, rolt hun verhaal soepel uit hun mond.

Kortom, ze hebben hun verhaal scherp, weten hoe ze dat communiceren en doen dat vol zelfvertrouwen op hun eigen manier.

Dat wil jij ook, maar je doet het nog niet.

Maar wat gebeurt er als jij het niet doet en je concurrent wel? Dan gaan klanten die jij ook, of zelfs beter, kan helpen naar een ander. Simpelweg omdat ze de concurrent wél kennen en jou niet. Dat is de belangrijkste reden om wel te gaan werken aan je zichtbaarheid. Het is je verantwoordelijkheid naar mensen die jou nodig hebben.

Welke reden heb jij om niet zichtbaar te worden?

1. Je hebt geen uniek verhaal om je mee te profileren
Als je (nog) niet goed helder hebt waar je voor staat, wat jou uniek maakt en waarmee je je klanten helpt, is het moeilijk om je te profileren. Want wat vertel je dan?

2. Je weet niet hoe je je profileert op jouw eigen manier
Hoe zorg je voor een consistent verhaal in je zakelijke communicatie? Hoe profileer je je op een manier die echt jou is? Hoe laat je jouw uniekheid terugkomen in je communicatie?
Als je deze gedachten hebt, zoek je naar jouw stijl in zichtbaar worden. Praktisch: hoe verbindt je je unieke verhaal aan je bedrijf?

3. Je vindt het (te) spannend om zichtbaar te worden
Als je je gaat profileren met jouw kennis, ervaringen, vaardigheden én persoonlijkheid vinden mensen daar iets van. Ze reageren, ze leren je kennen en worden misschien klant. Kortom, je weet niet welk effect het kan hebben en dat maakt het spannend.